Звоните Пн-Пт с 9 до 19
+38 (044) 237-59-59
+38 (067) 443-58-63
advocata@gmail.com
advocata@lawukraine.com.ua 


Дивитись карту

 Оставить заявку или задать
  вопрос Вы можете заполнив
    форму:

Задать вопрос
Kонтактное лицо*:
Телефон*:
E-mail:
Сообщение*:
Чтобы воспользоваться формой, включите поддержку JavaScript и Cookies в браузере.
* помечены обязательные поля

      Мы обязательно с Вами
       свяжемся!


 

Інформація для водіїв

УВАГА! Деякі зміни в законі про ПДР.

Верховна Рада таки ухвалила закон № 1061-5 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», внесений президентом ще 11 січня 2008 В якості невідкладного.

На все про все депутатам знадобилося трохи більше години. У підсумку за відповідне рішення проголосували 386 депутатів з 439 присутніх у залі. Один утримався - член фракції Блоку Юлії Тимошенко Святослав Олійник.

Законом, зокрема, вносяться зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Земельний і Бюджетний Кодекси, Закони України «Про міліцію», «Про дорожній рух» і «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

Щоб не заглиблюватися в нетрі юридичної казуїстики, виділимо п'ять найбільш істотних змін.

1. Перш за все, збільшуються розміри штрафів за правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху. В середньому до 85 - 150 грн.В той же час штраф за проїзд на заборонний сигнал світлофора тепер буде становити 170 - 204 грн., За перевищення швидкості на 20 км / год - 255-340 грн, на 50 км / год - 510 - 680грн, а за управління транспортним засобом у нетверезому стані 1360 - 2550грн. при повторному порушенні - позбавлення прав на термін до 10 років.

При цьому співробітникам ДАІ повернено право накладати стягнення на місці правопорушення. Судом будуть прийматися рішення по грубим і систематичним порушенням у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом або накладення штрафу у значному розмірі. У той же час у першому випадку співробітники міліції мають право вилучати посвідчення водія до прийняття відповідного судового рішення.

2. Законом вводиться в дію новий вид відповідальності за порушення правил дорожнього руху - адміністративний арешт на строк від 5 до 15 діб і громадські роботи на строк від 20 до 60 годин. Передбачається, що такі санкції можуть застосовуватися в якості альтернативи штрафів і позбавлення прав на керування. Наприклад, за їзду в нетверезому вигляді автолюбителю тепер будуть загрожувати громадські роботи терміном від 40 до 50 годин, або адміністративний арешт на строк від 7 до 10 діб.

3. Закон офіціалізірует впровадження та використання приладів автоматичної фото-і відеофіксації порушень для формування повноцінної доказової бази порушень правил дорожнього руху. Більше того, відтепер допускається також фіксація порушень працюючими в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами, що мають функції фото-і кінозйомки, відеозапису.

4. Формулювання «осіб, які перебувають у стані сп'яніння» розширена до «осіб, що перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції». Список лікарських препаратів не додається. На самих ліках зазвичай пишеться, викликають вони відповідну реакцію. Однак в українських умовах це означає, що теоретично вас цілком можуть оштрафувати після вживання, наприклад сиропу від кашлю (деякі з них викликають подібний ефект). Не будете ж ви показувати запідозрити вас міліціонеру де-небудь посеред траси Ульновка-Миколаїв упаковку, де цей рядок відсутній.

5. Закон збільшує розмір штрафу за порушення правил паркування, що створює перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху, і відмова від оплати за паркування. Цікаве доповнення, чи не так? Виписане ніби на прохання київського градоначальника, воно тепер буде коштувати від 136 до 170 грн.

6. Також слід зазначити, що при прийнятті закону вибухнула тривала дискусія щодо використання мобільних телефонів водіями під час руху. Як пише агентство УНІАН, пропонувалися досить тверді заходи покарання за використання мобільних телефонів для розмови (мова - про триманні телефону в руці), але в результаті залишилася нині діюча норма, яка забороняє використання мобільних телефонів. Передбачається штраф у розмірі від 25 до 30 неоподатковуваних податком мінімумів.

Судячи по таблиці, більшість наведених у ній порушень стало коштувати більше ніж у десять разів дорожче. Бажаючі оцінити найбільш кричущі випадки можуть самостійно обміркувати наведені цифри на дозвіллі. Ми ж хотіли б звернути увагу на найбільш часто зустрічаються порушення, які іноді здійснює, напевно, кожен водій. Так не пристебнутий ремінь (скрізь, а не тільки на заміській дорозі) "стоїть" від 170 грн. Чи не пропущений пішохід на "зебрі" - від 255грн. Перевищення швидкості - від 510 грн. Розмова по "мобільному" під час руху - мінімум 525 грн.

Окремо варто звернути увагу на питання нарахування штрафних балів. Спочатку законопроектом передбачався механізм введення контролю за систематичним порушенням правил дорожнього руху шляхом нарахування. Наприклад, якщо кількість балів протягом одного року досягне або буде перевищувати 30, водій повинен був у судовому порядку позбутися прав на управління з подальшою перездачею теоретичного іспиту і погашенням балів. Проте в другому читанні пункти, що містять відповідні норми були прибрані. Натомість Кабінету міністрів дано розпорядження розробити окремий законопроект про введення і нарахування штрафних балів протягом 2 місяців.

Втім, окрім безпосередньо штрафів, тепер буде існувати і "накопичувальна система" - бали, які нараховуються за кожне порушення. Якщо за календарний рік їх набереться більше 30, то права автоматично повинні бути відібрані, а сам водій - відправлений на перескладання іспитів у ДАІ. До речі, права можуть бути відібрані працівниками ДАІ і без нагромадження потрібної суми балів, а й у тому випадку, якщо порушення достатньо серйозне.

На завершення відзначимо також, що техогляд буде дозволено проходити на будь-якому СТО, яке буде включено у відповідний список, що надається ДАІ. При цьому пройти його, маючи в боргу хоч який-небудь неоплачений раніше штраф, виявиться неможливим. А ще все вищеперелічене чекає водіїв на дорогах з того моменту, коли відповідний закон буде підписаний і опублікований. Чомусь, нам здається, що затягувати з цим процесом не будуть.
 
ВИД ПОРУШЕННЯ * діянь Прийняті Штрафні бали **

Їзда з непристебнутим ременем безпеки штраф 3,4-8,5 грн. штраф 170-255 грн. 2
Розмова за кермом по мобільному телефону (без пристрою «вільні руки») немає штраф 525-850 грн. 5
Управління несправним автомобілем штраф 17-34 грн. штраф 255-340 грн. 5
Керування авто, що не пройшли техогляд, без номерів або з підробленими номерами штраф 34-85 грн. штраф 255-340 грн. 7
Перевищення швидкості, проїзд на червоне світло попередження або штраф 8,5-17 грн. штраф 510-680 грн. або 30-40 годин заг. робіт 5
Порушення вимог знаків, їзда по тротуару попередження або штраф 3,4-8,5 грн. штраф 255-340 грн. 5
Ненадання переваги пішоходам на «зебрі» штраф 8,5-17 грн. штраф 255-340 грн. 5
Те ж, при створенні аварійної обстановки штраф 34-68 грн. або позбавлення прав на 6-12 міс. штраф 680-850 грн. або позбавлення прав на 6-12 міс. 15
Порушення правил проїзду залізничних переїздів штраф 34-68 грн. штраф 225-340 грн. 10
Те ж, але при створенні аварій ¬ ної обстановки, пошкодженні ТЗ, вантажів, споруд штраф 34-68 грн. або позбавлення прав на 6-12 міс. штраф 225-340 грн. або позбавлення прав на 6-12 міс. 12
Порушення правил дорожнього руху, що призвело до пошкодження ТЗ, вантажів, споруд штраф 17-68 грн. або позбавлення прав на 3-6 міс. штраф 340-425 грн. або позбавлення прав на 6-12 міс. 11
Керування ТЗ особами, які не мають на це права штраф 34-68 грн. 510-850 грн. -
Керування ТЗ водіями, які не мають при собі вод. прав / тех ¬ паспорта, відсутність поліса ОСЦВ штраф 8,5-17 грн. штраф 510-850 грн. 6
Керування ТЗ особою в стані сп'яніння штраф 225-340 грн. або позбавлення прав на 1-2 роки штраф 2250-3400 грн. або позбавлення прав на 1-2 роки, або 40-50 ч. товариств, робіт, або адмінарешт 7-10 діб. 25
Те ж, при повторному порушенні протягом року штраф 340-680 грн. або позбавлення прав на 2-3 роки. Можливо оплатне вилучення ТЗ Позбавлення прав на 2-3 роки, або (для всіх) 50-60 ч. заг. робіт, або адмінарешт 10-15 діб. Можливо оплатне вилучення ТЗ. При 3-м за рік - позбавлення прав на 10 років з оплатним вилученням ТЗ.

* Перераховано найбільш часті і грубі порушення

** При наборі протягом року 30 балів - перездача екзаменів з правил дорожнього руху

Крім перерахованого, законом передбачається узгодження норм окремих нормативно-правових актів між собою, визначення термінів, зміна положень, при застосуванні яких на практиці виникли проблеми. Так, зміни до закону України «Про міліцію» законодавчо передбачають право працівників міліції вимагати усунення порушень правил утримання і експлуатації доріг не тільки від установ і організацій, а й від фізичних та юридичних осіб. Конкретизовано механізм реалізації такого права шляхом видачі відповідних приписів.

Змінами до закону «Про дорожній рух» передбачено, зокрема, запровадження державного контролю за діяльністю навчальних закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, у формі державної акредитації навчального закладу та атестації його викладачів.

Внесенням змін до закону «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" з метою уникнення безпідставних зупинок автомобілів законодавчо визначається механізм здійснення контролю за наявністю чинних договорів цивільного страхування: при проведенні державного технічного огляду, реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів, виявлення та припинення порушень Правил дорожнього руху, скоєнні ДТП.

Джерело: http://www.highway.ua, "Сегодня".

<< Назад

  Яндекс.Метрика
сайт створено компанією сайт разработан компанией Эффект