Звоните Пн-Пт с 9 до 19
+38 (044) 237-59-59
+38 (067) 443-58-63
advocata@gmail.com
advocata@lawukraine.com.ua 


Дивитись карту

 Оставить заявку или задать
  вопрос Вы можете заполнив
    форму:

Задать вопрос
Kонтактное лицо*:
Телефон*:
E-mail:
Сообщение*:
Чтобы воспользоваться формой, включите поддержку JavaScript и Cookies в браузере.
* помечены обязательные поля

      Мы обязательно с Вами
       свяжемся!


 

Зміни в Правилах дорожнього руху 2013

Кабінет міністрів України опублікував повний текст Постанови про зміни в Правилах дорожнього руху, які набудуть чинності 15 квітня 2013 року. InfoCar.ua проаналізував нові Правила та, для простоти розуміння і засвоєння, систематизував всі новації, доповнивши їх коментарями.

Визначення

Почнемо з початку, тобто з першого параграфа ПДР. У нього включені нові визначення, зокрема:

Газон - ділянка однорідної території з дерновим покриттям, який штучно створюється шляхом посіву і вирощування дернообразующіх трав (переважно багаторічних злаків) або дернування.

Пояснення: Це визначення з'явилося в ПДР у зв'язку з тим, що стоянка на газонах відтепер заборонено Пунктом 15.10. Однак є нюанс - якщо автомобіль стоїть на газоні прибудинкової території, формально це є порушенням Правил, однак на ділі оштрафувати за це власника транспортного засобу не можна, оскільки прибудинкові території до юрисдикції ДАІ не відносяться.

Eкопарковка

Eкопарковка

Денні ходові вогні - зовнішні світлові прилади білого кольору, передбачені конструкцією транспортного засобу і призначені для поліпшення видимості транспортного засобу під час його руху в світлий час доби.

Пояснення: Це визначення передує, мабуть, одному з найважливіших нововведень в ПДР, якій ставить своєю метою підвищення безпеки руху. Мова йде про Пункт 9.8, відповідно до якого «з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути включені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу - ближнє світло фар». Таке правило діє в багатьох країнах, а в деяких воно навіть більш жорстке. Наскільки це ефективно? Статистика говорить, що в країнах, де рух з увімкненими денними ходовими вогнями стало обов'язковим, кількість ДТП скоротилася.

Денні ходові вогні

Денні ходові вогні

Залишення місця дорожньо-транспортної пригоди - дії учасника дорожньо-транспортної пригоди, спрямовані на приховування факту такої події або обставин його вчинення, які викликали необхідність проведення працівниками міліції заходів щодо встановлення (розшуку) цього учасника і (або) розшуку транспортного засобу.

Пояснення: Введення такого визначення бачиться неоднозначним. З одного боку, воно дає чітке розуміння того, що вважається залишенням місця ДТП, а з іншого, фактично, відкриває можливості для різного роду маніпуляцій. Наприклад, формально можна виїхати з місця ДТП, але не ховатися від ДАІ і надати автомобіль для експертизи, виконавши тим самим, вимога Правил. Однак відновити справжню картину події в цьому випадку буде складніше, і у винуватця ДТП з'явиться можливість ввести слідство в оману.

Дорожньо-транспортна пригода

Дорожньо-транспортна пригода

Маневрування (маневр) - початок руху, перестроювання транспортного засобу в русі з однієї смуги на іншу, поворот направо або наліво, розворот, з'їзд з проїжджої частини, рух заднім ходом.

Острівець безпеки - технічний засіб регулювання дорожнього руху на наземних пішохідних переходах, конструктивно виділений над проїзною частиною дороги і призначений як захисний елемент для зупинки пішоходів при переході проїжджої частини дороги. До острівця безпеки належить частина розділювальної смуги, через яку пролягає пішохідний перехід.

Пояснення: Два вищенаведених визначення не ведуть до якихось змін, а лише дають точне розуміння того, що таке маневрування і острівець безпеки, чого колись у Правилах не було.

Острівець безпеки

Острівець безпеки

Удосконалене покриття - цементобетонне, асфальтобетонне, залізобетонне або армобетонні збірне покриття, мостові, вимощені бруківкою і мозаїкою, збірне покриття із дрібнорозмірних бетонних плит, із щебеню і гравію, оброблених органічними і терпкими матеріалами.

Пояснення: Фактично, будь-яка не гравійна і не грунтова дорога вважається тепер дорогий з удосконаленим покриттям. Визначення з'явилося для того, щоб уточнити дію нового попереджувального знаку 1.40 «Кінець дороги з удосконаленим покриттям».

Нова сучасна дорога

Нова сучасна дорога

Внесено також зміни у визначення «темного часу доби». Якщо раніше таким вважався період, що починався через 30 хвилин після заходу сонця і закінчується за 30 хвилин до його сходу, то тепер темним часом доби вважається частина доби від заходу до сходу сонця. Отже, «ніч» в новій редакції ПДР стала на годину довшою.

Перевезення дітей

Щоб підвищити безпеку перевезення організованих груп дітей, ДАІ ввела додаткові заходи позначення транспортних засобів. Відтепер на транспортному засобі з розпізнавальним знаком «Діти» під час посадки (висадки) в (з) нього пасажирів повинні бути включені проблискові маячки оранжевого кольору і (або) аварійна світлова сигналізація. Наближаючись до транспортного засобу з розпізнавальним знаком «Діти», що зупинився з увімкненими проблисковими маячками помаранчевого кольору і (або) аварійною світловою сигналізацією, водії транспортних засобів, що рухаються по суміжній смузі, повинні знизити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб уникнути наїзду на дітей.

Обережно! Діти!

Обережно! Діти!

Як і в інших випадках використання помаранчевих проблискових маячків, наявність таких на транспортних засобах з розпізнавальним знаком «Діти» не дає переваги в русі.

Пропусти того, хто розвертається!

У пункт 10.4 додано пропозицію такого змісту: «Водій, що виконує поворот ліворуч, повинен дати дорогу попутним транспортним засобам, що рухаються попереду нього і виконують розворот». Спочатку така вимога може здатися нелогічним, оскільки неможливо не пропустити того, хто і так попереду тебе. Однак ключовими тут є фраза «і виконує розворот». Простіше кажучи, перш, ніж повернути ліворуч, водій повинен переконатися в тому, що автомобіль, що знаходиться попереду нього, також виконує поворот ліворуч. Якщо ж він розгортається, дорогу треба поступитися, а не намагатися проскочити зліва. В іншому випадку, при з'ясуванні обставин ДТП, виправдання на кшталт «я не зрозумів, що він розгортається, тому і врізався в нього», прийняті не будуть.

Сезонні шини

Багато списів було зламано в дискусіях про те, чи потрібно зобов'язати водіїв використовувати літні шини влітку, а зимові - взимку. У багатьох цивілізованих країнах така практика успішно застосовується, проте у випадку з Україною не все так однозначно. У зв'язку з тим, що кліматичні умови в різних регіонах нашої країни істотно друг від друга відрізняються, розробникам нової редакції ПДР так і не вдалося знайти оптимальних вимог до використання сезонних шин. Тому поки в Правилах з'явився проміжний пункт, який говорить, що «в разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах, на яких проїжджа частина слизька, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїжджої частини».

Зайві предмети на дорозі

В ПДР з'явився пункт 15.15, який свідчить, що «на проїжджій частині забороняється установка предметів, що перешкоджають проїзду або паркування транспортних засобів, за винятком випадків:

  • оформлення дорожньо-транспортної пригоди;
  • виконання дорожніх робіт або робіт, пов'язаних з зайняттям проїзної частини;
  • обмеження або заборони руху транспортних засобів і пішоходів у випадках, передбачених законодавством.

Зайві предмети на дорозі

Введенню цього правила передували численні скарги водіїв на те, що біля супермаркетів і торгових центрів часто встановлюються бар'єри, що перешкоджають проїзду та паркування. Як правило, робиться це за рішенням адміністрації супермаркетів і торгових центрів самовільно, тобто без погодження з Державтоінспекцією. Тепер же у водіїв є законне право скаржитися на подібні порушення, а у ДАІ з'явився інструмент боротьби з ними.

Юридична колізія

З ПДР зник Пункт 14.1, в якому говорилося, що здійснювати обгін нерейкових транспортних засобів дозволяється лише ліворуч. По суті, це юридична колізія, оскільки Правилами чітко дано визначення обгону, як випередження з виїздом на смугу зустрічного руху. А оскільки рух в Україні правосторонній, то і обгін можливий виключно зліва. Відповідно, Пункт 14.1 не має сенсу. Але це не означає, що його виключення автоматично дозволяє обганяти, наприклад, праворуч по узбіччю.

Дорожні знаки

ДАІ ввела цілу серію нових дорожніх знаків і табличок до них. Деякі з них ніколи раніше не використовувалися, інші просто замінять собою старі. Але перш хотілося б відзначити декілька дуже важливих моментів, що стосуються пріоритету. Пункт 8.2 тепер чітко говорить про те, що «дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою». Внесення такої поправки викликано досить поширеними ситуаціями, коли розмітка і знаки суперечать один одному. Тепер це не повинно плутати водіїв. Керуватися вони повинні виключно знаками.

Ще одне уточнення в Правилах говорить про те, що відтепер сигнали регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів та вимогами усіх дорожніх знаків, а не тільки знаків пріоритету, як було колись.

Крім того, підвищено вимоги до установки дорожніх знаків, щоб водії бачили їх краще незалежно від того, в якій смузі вони їдуть. Так, у Правилах написано, що «дорожні знаки повинні бути видні на відстані не менше 100 м у напрямку руху і розміщені не вище 6 м над рівнем проїзної частини. Дорожні знаки встановлюються уздовж дороги на тій її стороні, яка відповідає напрямку руху. Для поліпшення сприйняття дорожніх знаків вони можуть бути розміщені над проїжджою частиною. Якщо дорога має більш ніж одну смугу для руху в одному напрямку, встановлений уздовж дороги відповідного напряму дорожній знак дублюється на розділовій смузі, над проїжджою частиною або на протилежній стороні дороги (у разі, коли для руху у зустрічному напрямку є не більше ніж дві смуги) ».

Ну, а тепер давайте коротко пробіжимося по новим знакам і пояснимо значення деяких з них:

Знаки 4.2 і 4.3 замінять собою старі (з прямою стрілкою вправо і вліво). Всі інші знаки нові і не представляють складності для розуміння.

Знаки 4.2 і 4.3 замінять собою старі (з прямою стрілкою вправо і вліво). Всі інші знаки нові і не представляють складності для розуміння.

Знаки 5.38 праворуч-ліворуч - паркінг, критий паркінг, паркінг з можливістю пересадки на громадський транспорт. 
Знаки 5.38 праворуч-ліворуч - паркінг, критий паркінг, паркінг з можливістю пересадки на громадський транспорт. Знак 5.53 вказує напрямок руху до культурних об'єктів. Знаки 5.43.1-5.43-3 інформують про закінчення зони зупинки громадського транспорту. Знак 5.64 повідомляє про те, що попереду ділянку дорозі, на якому нещодавно змінилася розмітка, знаки або схема руху в целом.

Знаки 6.7.2 і 6.7.3 нові і інформують про те, що попереду газова заправка або заправка всіма видами палива.
Знаки 6.7.2 і 6.7.3 нові і інформують про те, що попереду газова заправка або заправка всіма видами палива. Знаки 5.65-5.70 в пояснень не потребують, на відміну від знака 5.63.1, який застосовується виключно в межах населених пунктів, початок яких позначено знаком 5.47, - після такого знака і на кордоні початку щільної забудови безпосередньо поблизу проїзної частини (при наявності такої забудови ). Означає обмеження максимальної дозволеної швидкості до 60 км / год. Знак 5.63.2, відповідно, обмеження скасовує. Що стосується табличок 7.21.1-7.21.4, то вони встановлюються разом зі знаком 1.39 (Інша небезпека) і уточнюють, який саме вид небезпеки може підстерігати водія. Табличка 7.22 інформує про ділянку дороги, яка проходить поблизу гірськолижних трас чи трас інших зимових видів спорта.

Дорожня розмітка

Основних змін в розмітці два - з'явилася синя (нею відзначаються майданчики для паркування, відведені на проїжджій частині) і помаранчева в якості тимчасової. Крім того, поперечна жовта лінія тепер попереджає про наближення до "лежачим поліцейським", червоні поперечні смуги на пішохідному переході попереджають про те, що тут можуть переходити дорогу сліпі пішоходи, а місце, де велосипедна доріжка перетинає проїзну частину, крім білої розмітки, має бути пофарбовано суцільним червоним тлом. Червоно-білі смуги нерегульованих пішохідних переходів з підвищеною небезпекою ДТП тепер теж узаконені.

Велосипедна доріжка

Велосипедна доріжка

Ось, мабуть, і всі нововведення, які Кабмін і ДАІ внесли до Правил дорожнього руху. Нагадаємо, в законну силу вони вступають 15 квітня 2013.

20 лютого 2013 року.
Артем Кисельов ,
спеціально для InfoCar.ua

<< Назад

  Яндекс.Метрика
сайт створено компанією сайт разработан компанией Эффект